Verder lezen
Hieronder treft u een overzicht aan van relevante publicaties die door de deelnemers van de kennisateliers zijn aangedragen voor het aandachtsgebied leren en ontwikkelen:
- A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020, OECD (2020).
- Building a coherent response for a sustainable post-COVID-19 recovery, OECD (2020).
- De sociale staat van Nederland 2019, SCP bundeling van analyses, thematische verkenningen en essays Sociaal en Cultureel Rapport (2019).
- De Staat van het onderwijs 2021, Inspectie van het Onderwijs (2021).
- Door eerste schoolsluiting minder leergroei, vooral bij begrijpend lezen, Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (2021).
- Onderzoek naar de gevolgen van de coronatijd voor kinderen, jongeren en gezinnen, Nederlands Jeugdinstituut (2021).
- Education and COVID-19: Focusing on the long-term impact of school closures, OECD (2020).
- Education reponses to COVID-19: Embracing digital learning and online collebaration, OECD (2020).
- Effect schrappen centraal examen zonder aanvullende mogelijkheden, Centraal Planbureau (2020).
- Effect van corona op jeugd, gezin en jeugdveld. Een literatuuroverzicht, Nederlands Jeugdinstituut (2021).
- Kwetsbaarheid en veerkracht. WRR-reflecties op de langetermijngevolgen van de coronacrisis, Wetenschappelijke raad voor het Regeringsbeleid (2020).
- Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA, OECD (2020).
- Leergroei deels hersteld, behalve bij begrijpend lezen, Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (2021).
- Maatschappelijke gevolgen coronamaatregelen, Sociaal en Cultureel Planbureau (2020).
- Mobiliteit en de coronacrisis, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (2020).
- Monitor hybride onderwijs. Tweede rapportage over het primair onderwijs, KBA Nijmegen (2021).
- Neem iedereen mee: Kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt, Sociaal Economische Raad (2020).
- Monitor hybride onderwijs. Rapportage over het voortgezet onderwijs, KBA Nijmegen (2021).
- Nieuwe inzichten mobilteit en de coronacrisis, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (2020).
- Schooling disrupted, schooling rethought. How the COVID-19 pandemic is changing education, OECD (2020).
- Schrappen eindtoets groep 8 kan ongelijkheid vergroten, Centraal Planbureau (2020).
- Strengthening online learning when schools are closed: The role of families and teachers in supporting students during the COVID-19 crisis, OECD (2020).
- The potential of Online Learning for Adults: Early lessons from the COVID-19 crisis, OECD (2020).
- UN Research Roadmap for the COVID-19 Recovery. Leveraging the Power of Science for a More Equitable, Resilient and Sustainable Future, United Nations (2020).
- Van werk naar werk, Sociaal Economische Raad (2020).
- Verwachte gevolgen van corona voor scholing, werk, en armoede, Sociaal en Cultureel Planbureau (2020).
- Voortdurende coronacrisis leidt tot toename psychische klachten en behoefte aan perspectief, Trimbos Instituut (2021).
- Werken aan digitale geletterdheid: van visie naar praktijk, Kennisnet (2021).
- Zicht op de samenleving in coronatijd, Sociaal en Cultureel Planbureau (2020).
- Zorgen bij ouders bij de terugkeer naar kinderopvang, Sociaal en Cultureel Planbureau (2020).